Którą porę roku najbardziej lubisz w górach?

A A A

"Bo Zagłębie takie cudne"

W dniu 10 czerwca koleżeństwo z Zagłębia zaprosiło nas na szkolenie po swoim terenie. Przekraczając Brynicę zostaliśmy cofnięci w czasie i musieliśmy opuścić autokar i zostaliśmy skontrolowani przez rosyjskiego i pruskiego pogranicznika. Po otrzymaniu stosownej przepustki udaliśmy się w dalszą drogę do Czeladzi Piasku gdzie spacerowaliśmy po zrewitalizowanej dzielnicy domów górniczych kopalni Saturn. Następnie zgodnie z programem zwiedziliśmy galerię ELEKTROWNIA i udaliśmy się przez Grodziec na Górę św. Doroty. Pogoda dopisała więc można było podziwiać panoramę północnej części Zagłębia. (kościół św. Doroty był zamknięty). Organizatorzy zadbali także o posiłek w Będzinie. Z nowym zasobem sił zwiedziliśmy Pałac Mieroszewskich (wspaniała Pani przewodnik), następnie Kolega Andrzej oprowadził nas po Będzinie przez zamek, wzgórze zamkowe, do będzińskich podziemi, które Niemcy wydrążyli jako schron przeciwlotniczy. Z Będzina udaliśmy się do Dąbrowy Górniczej i zwiedziliśmy z wspaniałą Panią przewodnik "Sztygarkę" Muzeum Miejskie. Oprócz historii miasta zapoznaliśmy się ze zbiorami udostępnionymi przez podróżnika Grzegorza Kuściela. założyciela Działu Etnograficzno-Podróżniczego tego muzeum - przeszliśmy przez Boliwię, Indie, krainę Papuasów. Oczywiście zabrakło czasu na realizację jeszcze dwóch zaplanowanych punktów, ale to na przyszły rok.